Underbara juldagen

God Jul så här på juldagen. Hoppas att eran julafton också var lika fantaskig som min var.
Jag vaknade på julaftons morgon att mamma började spela "Stilla Natt" därefterkom hon in och väckte mig. Jag steg fort upp och i hela huset var det tända ljus inga elektroniska lampar där inte förutom i granen. Det låg några paketer under granen och bland annat ett rolit frågespel till mig med frågor om drinkar. Kul! Kan kommas att användas på nyår, kanske? Efter en stunds sittande på julaftonsmorgon med ljus omkring min familj var det dags för vår julefrukost då det var julegröt, smarrigt!
Men efter att tagit det lugnt i någon timme var det dax att fixa sig inför den stora släktträffen hemma hos Åströms. Vi kom precis till Kalle Anka, det är en tradition att se Kalle Anka. Det är riktigt kul se Askungen, Musse Pigg, Piff&Puff och de andra disney figurerna. Efter en timme med Kalle Anka var det dax för den goda julematen. Ett långbord fullt med julemat och ett långbord med nitton stycken hungriga männsikor från mormor till kusinerna. Tiden gick och visst blir man nervös av att vänta länge på tomten. Men tillslut kom tomten med massvis med julklappar. Efter att tomten gått var jag riktigt trött efter en dag sprängfylld med många upplevelser och nervositet. 

Idag är det juldagen och dagen som man bara ska ta det lugnt på. Och visst har jag gjort det då soffan har varit min bästa vän idag. Men jag har också gått en promenix vilket är en tradition i vår familj att dagen efter julafton gå en lång promenix och sedan komma hem och äta resterna från gårdagens julbord. 
Imorgon är det annandagen vilket betyder staden Malmö för mig med vännerna Sofia&Malin. Men den dagen slutar inte med ett shopping besök i Malmö utan jag ska hem för att träffa mormor som komme hit imorgon. Men på kvällen ska jag hem till Jenny för att fira henne som fyller år. Jenny är en gammal kompis till mig vi gick tillsammans p högstadiet så det ska bli kul att få prata minnen med varandra. 

Men julen för mig är också att gå på många bio besök och det har jag även planerat in. På måndag blir det kärleksfilmen Australia med mamma och pappa. Jag har även tänkt att gå på Twillight med vännerna själv har jag planerat in det på söndag men det får jag prata mer med mina vänner imorgon. 
Även lördag är planerad för en dag till med shopping fast då med Sofia&Johanna som är mina underbara kusiner. Fast den shoppingturen kommer även bli mycket prat om livet med en gigantisk lunch och fika. 
En ny kamera ar familjen fixat så det kommer bli nya bilder på dagens outfits nu och bilder från mitt liv så håll utkik! 
Men gud va jag är shopping sugen men nu måste jag hålla mig i styr så jag inte går överstyr med mitt shoppande för jag har kläder som bara ligger i garderoben utan att jag använder dem. Men slänga mina kläder vill jag inte heller göra för jag tänker alltid att en dag kommer jag använda dem. Men nog om mitt kläd snack för imorgon beger jag mig till stan.
Nu ska jag ta en dusch sedan ska jag göra mig en kopp te för att sedan fortsätta mitt tv tittande. ciao ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0