Jäktigt och desperat!

Hej sunshines!
Denna dagen har varit jäktig och rolig samtidigt. Dagen började vid tio i Vellinge kyrka för julavslutning med alla samhällarna. Direkt efter det var vi ett femtio tal som åkte in till Malmö med bussen men alla var inte med oss tjejer. Men människorna blev nog lite förvånade när ett helt gäng av ungdomar steg på bussen vid elva. För en man på 50+ frågade mig om varför vi var så många ungdomar på bussen och jag svarade artigt tillbaka att vi fått julavslutning idag. Då skulle alla givetvis in och fixa allt innan jul. Då förstod han precis.
Men väl inne i stan var det tänkt att jag skulle fått mitt studiebidrag idag isället för imorgon därför blev jag lite smått förvånad när det väl inte var överfört. Då blev jag genast desperat av en förklaring av mamma och ringde henne. Men en vanlig tindens av mamma är att hon inte svarar och det gjorde hon inte idag heller. Och mitt tålamod var inte starkt nog att klara av att hon inte svararde därför ringde jag henne flera gånger utan att riktigt tänka på hur många gåner jag egntligen ringde. Ännu desperatare blev jag en timme senare då mamma fortfarande inte hade ringt så jag ringde hennes kollega och jag fick veta att mamma satt på möte. Då blev allt rätt uppenbart varför hon inte svarade. Men mamma ringde inte upp så där stod jag paketlös men jag har lagt undan alla julklapparna så imorgon ska jag bara in och köpa allt.
Men Julia och jag åkte hem glada i hågen men vis bussens slut var vi trötta. Jag skulle hem för att vara barnvakt på kvällen så jag skulle förberedda mig lite. När mamma väl ringde upp mig lät hon inte jätteglad, utan det första hon sa till mig var "Ebba 22 missade samtal". Då skämdes jag lite. Men mamma skjutsade mig till barnen som jag skulle passa och hon körde snabbt därifrån. Men det skulle hon inte gjort för när jag väl ringde på och deras pappa öppnade dörren och tittade lite konstigt på mig förstod jag att något inte stämde. Det visade sig vara ett missförstånd alltihopa. Jag ska vara barnvakt imorgon istället. Så hem fick jag gå eftersom mamma inte svararde på sin mobil den här gången också! Så när jag väl var hemma ändrade jag mina planer inför morgondagen. Men imorgon ska jag till stan iallafall med pengar i min ficka och köpa alla mina julklappar.
Ikväll ska jag träffa tre vackra tjejer för en riktig tjejkväll med film och hela myskitet. Nu ska jag fortsätta dricka min glögg, ljuvligt! ciao ciao
Så ni förstår att min dag varit jäktig och lite desperat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0