Formtoppen

Jag ska snart iväg för att träna body jam och core. Och jag måste dock påpeka att jag verkligen älskar att träna, jag känner mig duktig efter jag tränat och jag känner att jag har gjort en bra prestering ifrån mig.
Jag tränar regelbundet på Höllvikens gym (Formtoppen) men måste också tilläga att jag bara tränar pass och inte i det vanliga "gymmet". Varför jag valt att bara träna pass är att jag känner att jag gör en bättre prestering när jag tränar passen på Formtoppen. På Formtoppen har du ett väldigt brett sortiment när det gäller pass, du kan träna allt från afro power dance till spinning. Det finns även det som kallas för body jam, body pump, body step, många undrar varför det heter body förre sitt namn. Här får ni er förklaring! Ett företag som heter Les Mills gör en koregrafi till passen med body förre och olika gym använder Les Mills passen, t.ex om du skulle vilja träna i Malmö och du vet att de har Les Mills pass och du väljer att träna body step är koregrafin densamma som i Höllviken. Fiffigt va?
Jag har dansat sedan jag varit liten, men jag har haft perioder när jag har tagit uppehåll med dansen. Det som glädjer mig med Formtoppen är att det har ett så brett urval med olika typer av dans pass, du har allt från aerobic till danceaerobic dessutom har du även afro power dance och mycker fler.
Under fyra år boxades jag, men efter ett tag kände jag att det var samma träning om och om igen när jag väl fyllde femton började jag på Formtopppens alla olika pass. Jag kände att jag verkligen hittat min "grej" på Formtoppen. Så jag började köra stenhårt under en period då jag tränade ungefär sex gånger i veckan, tillslut sa min kropp ifrån att det var för mycket träning och jag har minskat min träning mellan fem-fyra träningspass i veckan. Jag kör ett brett träningsschema med body pump som ger mig stryka, men jag älskar att köra alla danspassen vilket gör att jag blir sprudlans glad.
Har du din möjlighet eller du inte provat att träna på Formtoppen är det något du borde göra. Det tycker jag verkligen.
Jag har fått höra att jag är väldigt duktig med min träning även de från Formtoppen vilket jag nu har fått äran att vara med i deras Formtoppens bilaga som utkommer under jullovet som en Formtoppen profil. Detta glädjer mig verkligen även om bilden bara kommer vara putteliten och det jag kommer berätta bara kommer infalla på några meningar är detta ändå stort för mig, när jag kämpat för att hitta rätt träning för mig.
Nu ska jag kila och göra det jag tycker är kul! ciao ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0