Dagen som varit..

Dagen har jag spenderat med min trogna vän Danielle och vi var hemma hos mig och gjorde kladdkaka. Under tiden kladdkakan var i ugnen hann vi prata och när kladdkakan var ute åt vi direkt av den. Vi fortsatte givetvis att prata även om munnen var full med kladdkaka men vi pratade om sådant som är intressant i livet och om sådant som snart kan bli verklighet och även om händelser som hänt under det senaste halv året vi inte varit tillsammans på.
Även om vi snart ska bli sjutton resulterade det ändå till snack om framtiden, var ska man bo? Var ska jag jobba som?
Efter ett tag med mycket snack ville vi göra något vilket att vi letade oss till tv:n och spelade guitar hero och rock tour. Vi rockade fett, vi spelade låtar som eye of the tiger och heartbreaker, jag bakom trumsettet och Danielle bakom gitarren. Jag måste säga att jag är väldigt stolt över våran insatts.

Eftersom det bara är jag och pappa som är hemma i huset (de andra är hos mormor), gjorde vi en riktig pappa-dotterkväll med mat från Bk och bio. Men inte vilken biofilm som helst utan Valkyria, det är den filmen om en grupp männsikor som inledder operationen Valkyria, de vill döda Hilter och tag makten över Tyskland och återigen göra det till ett bra land som ska ha gemenskap med de nadra Europaländerna. Men det hela blir inte vad de tänker sig. Jag måste säga att jag verkligen gillade denna film. Jag tycker det är väldigt intressant med filmer som bygger på verkliga händelser, jo Valkyria byggde på verkliga händelser under andra världskriget.
Enligt filmens fakta fanns det 15 försöks attentat mot Hitler under andra världskriget. Men säkert fanns det fler som tystades ner eller hann stoppas. Som ni kanske märker väckte Valkyria ett intresse i mig om andra världskriget.
Men denna pappa-dotterkväll är inte över än utan den ska fortsätta, vi ses ciao


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan tittar in hittade din blogg under film på bloggtoppen, driver också en kvasiversion av en filmblogg.

2009-02-24 @ 11:45:06
URL: http://starfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0